BARANG2 IDAMAN UNTUK PENGUPI TEGAR

Bagi yang sabahan mesti paham apa itu pengupi. Bagi yang tidak tahu (noobs), pengupi disini bermaksud orang yang suka meminum minuman panas (nescafe,milo,kopi,teh dan yang seangkatan dengannya):D dibawah ini ada beberapa barangan idaman aku sebagai salah seorang pengupi yang tegar :>

kupi2=perbuatan sedang menikmati minuman dan makanan :D

Dulu time di hostel, ada duit lebih, beli lah 3 in1. Tapi memang sedap dan senang minum 3in1, tapi aku lagi suka membeli minuman yang buat sendiri, lagi sedap. Tahap ke kick an yang boleh dikawal sesuka hati. kalau esok ada test, kasih double dos ini malam! :D Nah.. tahu membeli minumam yang buat sendiri, tapi tidak tahu mahu simpan mana. Macam2 taktik kena guna, lipat2 hujung, kepit dengan penyepit baju, ikat pakai getah dan paling menyusahkan, bagi masuk dalam tin biskut. Ada bekas kosong, kena buang2, #padanmuka!

Sudu dibawah ini sungguh somboy dan cool. Kalau tidak jumpa di kedai, kasih bengkok saja sudu besi kamu..haha :P




Yeah~ dengan adanya spesel mug ni, tidak la payah bawa2 biskut hupseng cap pingpong di tangan kalau mahu lepak ke bilik kawan :D



Pasal gula? selalunya aku letak 2 sudu gula. Jadi 1 hari, 2 X 3 kali kupi-kupi = 6 sudu gula (lebih kurang) sehari aku telan . :-O. Mungkin guna benda ni boleh mengawal kegunaan gula. (kalau sudah pro buat minuman, benda ni bikin makan maggie saja lah :> )



Aku paling malas masak air penuh satu heater, sudah lah lambat mendidih, lama pula menunggu. Bajet air yang aku masak selalunya hanya cukup 1 cawan air, 1 bungkus maggie.


sumber: funalarmer


p/s: Aku lulus termodinamik sebab aku stay up malam sambil kupi2 /XD

Posted by dari tadi On 10/19/2011 02:10:00 AM3 komen
Reactions:
Tiba2 Hot Tips: Bagaimana memberi hadiah unik untuk orang tersayang
Blog Widget by LinkWithin

3 comments:

  1. wahhh i like it... ada fight ni dgn dak2 blogger yg lain hoohoh =D> =D> :)) :D =D> =D>

    ReplyDelete
  2. Wa suka ini blog: klu suka, tkan2 la bton folow ok..hehe thanx ;)

    ReplyDelete