CENDAWAN RARE GLOW IN THE DARK DIJUMPAI SEMULA (4GAMBAR)

Glow in the dark?

Satu spesis cendawan glow in the dark telah dijumpai semula oleh researcher di Brazil. Ianya baru dijumpai pada tahun 2009 dan tidak pernah dilihat sejak 1840!

Djaman budak dulu, aku pernah jumpa benda ini di sekeliling rumah. Sebelum aku mengenali tangkai aiskrim paddle pop glow in the dark, aku sudah mengenali cendawan ini. Walaupun ianya beberapa kali aku jumpa benda ni, (tu pun kebetulan jumpa masa keluar waktu malam), Aku pernah juga cuba untuk membiakkan benda ini dengan menyiram batang pokok agar ianya menjadi lebih lembab. Tapi gagal. haha

Apapun, cendawan yang aku jumpa tidaklah sebesar dalam gambar dibawah (mungkin spesis lain) ini tapi ianya still glow in the dark This is true story, mungkin anda juga pernah jumpa benda ini, tapi apa boleh buat kan, kita manalah tahu benda ni sangat rare dijumpai. haha

Daripada news tersebut, sebanyak  65 spesis fungi yang bercahaya telah ditemui. Mungkin spesis yang aku jumpa tu dah masuk dalam list, atau ianya spesis baru? Who knows :D

Jom tengok gambar cendawan glow in the dark yang rare ini :D




via: livescience
pics via: environmentalgraffiti

Posted by dari tadi On 12/27/2011 11:28:00 PM1 komen
Reactions:
Tiba2 Hot Tips: Bagaimana memberi hadiah unik untuk orang tersayang
Blog Widget by LinkWithin

1 comment: