KISAH TANGAN KIDAL DAN PEN YANG MEWAH DAN UNIK

Anda seorang righthanded atau pun lefthanded macam aku?

Dengar-dengar mengikut kajian, orang kidal ni pendek umur. Tapi ajal dan maut ditangan Tuhan. Itu hanya statistik dan kajian semata-mata hehe.

Tangan kiri. Memang selalu orang anggap tangan kiri ni buat kerja yang "ehem2" kan. Faham-faham la apa yang dimaksudkan. Tapi, itu tangan kamu jugalah kawan. Yang paling aku tidak suka, bila orang anggap seorang yang kidal (menulis) akan menggunakan tangan kiri juga untuk makan (tanpa guna sudu).

Untuk pengetahuan orang macam ini, aku makan menggunakan tangan kanan. Aku cuma kidal semasa menulis, memegang raket badminton, "ehem2" dan yang lain-lain. Aku rasa bangga kerana kekidalan ini membuatkan tulisan aku secara semula jadi italic haha.

Macam biasa, lari tajuk sikit. Sebenarnya gambar di bawah yang mengilhamkan aku untuk mengulas pasal tangan kidal ini. Gambar-gambar di bawah merupakan  antara pen yang unik dan mewah. Layan.









via: funsxone

Posted by dari tadi On 12/10/2011 07:39:00 AM4 komen
Reactions:
Tiba2 Hot Tips: Bagaimana memberi hadiah unik untuk orang tersayang
Blog Widget by LinkWithin

4 comments:

  1. org tangan kidal kebanyakan bijak2x , macam bff saya , bijak orangya , cntek lg tu . ehee . selamat pagi :)

    ReplyDelete
  2. den kidal..tp tak mampulah nk pakai mahal2 ..pen stabilo 70 sen sudah.muahaha

    ReplyDelete